Uue meedia mõju traditsioonilisele - Hea ja halb (3. nädal)

Meedia levib mööda mitmet meediumi, on uuemaid ja vanemaid viise kuidas uudiseid ja muud infot levitada. Kuid uute meediumitega ei tule kaasa ainult head, vaid ka halba mis mõjutab kogu kasvavat generatsiooni. Antud artikkel on põhiosas mu enda kogemusest uue meedia mõjudega ja seetõttu võib olla arvamuste rohke, kuid olles 20 aastane noor arvan, et mul on kogemust uus meediaga väga mõjutatavast vanusest saati ja mu enda kogemused võivad olla piisav põhi antud teema jaoks.

Uue meedia põhiline hea mõju on mitmekesistus, kõik tuntud meedia traditsionaalsed väljundid nagu ajalehed, uudise saated jne on liikunud üle nii sotsiaal meediatesse kui ka oma foorumitesse. Selline mitmekesistus toob esile mitme erineva individuaali arvamuse ja kokku võttes aitab luua laiemat pilti. Lisaks tänu mitmekesistumisele on kergem saada kõiki uudiseid ja infot, sest need on saadaval nii oma traditsioonilise meediumi kaudu kui ka uue meedia meediumi - ehk foorumite ja sotsiaal meedia kaudu. Mitmekesisus on tänapäeva meedias vajalik mitte valikuline, seetõttu ka kõige suuremad traditsiooni lugupidajad murduvad ja teevad endale mittu kanalit, mille kaudu lugejaid ja "klikke" saada. Lisaks soovin kindlasti mainida, et tänu uusmeediale on palju raskem katta lugusid ja peita uudiseid, sest väljundeid on sadu või tuhandeid kordi rohkem kui vanasti, piisab vaid ühest ajakirjanikust oma lehega, et kattevarju hävitada.

Negatiivne pool uus meedia arengust on olnud vajadus olla "ahvatlevam" kui rivaali lehekülg ja seetõttu artiklite sisu on tihti tühi ja on tehtud ainult selle nimel, et luua kutsuv artikkli pealkiri. Selline rebimine, koos üldiselt meedia tükkide lühendamisega, on loonud uue palju kiirema meedia tarbimise ajastu, mis on kaasa toonud ka inimestes laiskust fakti kontrollis. Tihti peale on näha artikleid ja lühi videoid, kus räägitakse mingist teemast lühidalt ja väga ekstreemsete väljenditega, kuid kuna kiire klikk või näpu liigutus annab ette juba järgmise teema, ei suvatse enamasti enam uue meedia tarbija kontrollida artikkli või info tõesust ja täiendlikust. Lisaks on antud kiire meedia tarbimine muutnud inimesi tuimemaks teemade suhtes, kui oli näiteks Ameerika ühendriikidel sõda Vietnamiga, oli see toopiliseks teemaks läbivalt kogu sõja ajal, kuid 2000'date Lähis ida tegemised on toopilised kuuks või kaheks ja peale seda jälle kattub teiste teemade alla, sest neid teemasid toodetakse nagu tehases. Väga head uue meedia tuimestumise näited on näiteks: BLM, vihmametsade tulekahjud, Austraalia tulekahjud, Valgevene protestid ja paljud muud teemad, kõik antud teemad oli hetkeks "Maailma tähtsaim teema", kuid langesid meedia sfäärist välja kas mõne nädala või kuuga. Isegi kui tegelikult ei lõppe konflikt või toopilise teema juhtumid, kaob see meedia ringist välja sest see enam ei too neile klikke, vaatamisi ja foorumites aktiivsust. 


Uue meedia mõju tõttu on kogu meedia muutunud rohkem kiireks tootmis tehaseks, kui info ja uudiste levitajaks, sest tänu uue meedia poolt toodud laiemale ulatusele on ka võimalik rohkem ja kiiremini teenida raha. Uus meedia küll tõi head juurde, kuid juhtumist olenevalt on see kas parem või halvem võrreldes endise traditsioonilise meediaga. 

Comments

Popular posts from this blog

Kaks nähtust pärit interneti varasemast ajaloost (2.nädal)

Teistmoodi IT (13. Nädal)

Kolm IT leitutist mis muutsid igapäevaelu (1.Nädal)